Keskustelu / Kysy-vastaa

Työsuojeluvaltuutetun perustieto

Ryhmät >> Kysy-vastaa >> Työsuojeluvaltuutetun perustieto

Aloitusviesti

HELMIKUU 16, 2010.

KLO 13:08

Hei! Onko kellään antaa vinkkejä edullisesta - ja lyhyehköstä esim. 2-3 pv - työsuojeluasioiden peruskoulutuksesta Etelä-Suomessa? Kuka järjestää? Liitothan ovat vaihtoehto numero yksi, mutta ainakin oman liittoomme tarjonta on laihanlaista, tai sitten väärin ajoitettua.

tervei sin tsv Uudeltamaalta

Vastaukset
MARKOVUORINEN
HELMIKUU 16, 2010.

KLO 16:30
3T:n vaihtoehto

Hei,

Yksi vaihtoehto on tässä palvelussa tuo Hopealisenssi ja sen opetusmultimediat. Joustavuutta piisaa, kun laskutusjakso on 6kk eli lisenssi on sen ajan vähintään voimassa. Jos haluaa laajemman paketin,löytyy Turvallisuusuutiset.fi:n puolelta 3T Kouluttajalisenssi (käy myös itseopiskeluun). Siellä oleva 3T Multimediakirjasto on laajin Euroopassa. 63 nimikkeestä löytyy aika kattavasti työsuojelun peruskoulutuksen asiat monelle toimialalle.

Terv. Marko Vuorinen

HELMIKUU 19, 2010.

KLO 14:09
Työsuojeluvaltuutetun perustieto 22.02.-25.02.2010
Työterveyslaitokse n kursseilla olen itse käynyt. Tuo yo. kurssi tulee aika äkkiä, mutta näyttää löytyvän myös 15.03.-19.03.2010 ks. http://www.ttl.fi/Inte rnet/Suomi/Koulutus/Koulutuska lenteri/ 
ARISALM
HELMIKUU 21, 2010.

KLO 10:26

Työsuojeluvaltuutetuksi ryhtyessä mielestäni viikon mittainen peruskurssi olisi vähintään hyvä käydä, että perusasiat tulisivat tutuiksi. Etelä-Suomesta löytyy monia hyviä koulutuspaikkoja kuten edellä mainittu Työterveyslaitos. Myös AEL:n ja TTK:n (Työturvallisuuskeskus) sivuilla kannattaa käydä tutustumassa tarjontaan. Työsuojeluvaltuutetulla on oikeus (jopa velvollisuus) kouluttaa itseään joten työnantajan luulisi suhtautuvan myötämielisesti käymiisi koulutuksiin. Hyötyhän on molemmin puoleinen. Peruskurssiin ei koulutusta kannata jättää vaan valtuutetun on syytä kouluttaa itseään jatkuvasti pienissä erissä jolloin myös opitut asiat on helpompi omaksua ja viedä myös käytännön tasolle mikä kuitenkin on se haastavin tehtävä. Turvallisuus kun ei parane pelkästään sillä, että valtuutettu tietää miten asiat pitäisi olla ja tehdä, vaan sillä, että koko työyhteisö ja varsinkin ylin johto ymmärtää työturvallisuuden ja työhyvinvoinnin tärkeyden.

HELMIKUU 23, 2010.

KLO 10:28
Ammattiliittojen kautta koulutusta on varmasti tarjolla. Etelässä on esim. JHL:n työsuojelukoulutusta pitkin vuotta. Vaikka et itse kuuluisikaan JHL:n, kysy siitä huolimatta. Kannattaa!

HELMIKUU 23, 2010.

KLO 17:50

suosittelen ammattiliiton tarjoamia kursseja.

itse olen käynyt Murikassa, metalliliiton paikassa. 

sellaise lta kurssilta saa eniten, jossa on samankaltaisista työpaikoista kurssikaverit.

MAALISKUU 11, 2010.

KLO 19:44
Työsuojelunperuskurssi
JHL -Julkisten ja Hyvinvointialojen lIitto. MOTIIVI lehdessä juuri tulleet kurssit

Kommentoi

Otsikko

Viesti

Liite  

Takaisin

Bookmark and Share

© 3T Ratkaisut Oy 2010 Ilmoita virhe tai anna palautetta.